Reserveer
Tip:5 De 7 Gouden Voedingstips van Personal Training Paintsil uit Arnhem | PTPaintsil nieuws
 

Tip:5 De 7 Gouden Voedingstips van Personal Training Paintsil uit Arnhem

« Terug naar archief  |  Publicatiedatum: Vrijdag 10 Augustus 2012

Tip:5 De 7 Gouden Voedingstips van Personal Training Paintsil uit Arnhem

 

De 7 Gouden Voedingstips

Tip 5: Eet veel waterrijk voedsel

Er zijn veel controversiële meningen over voeding. Gelukkig is men het over één ding vrijwel unaniem eens, namelijk dat men veel fruit en groenten moet eten. Het voedingscentrum adviseert om 200 tot 300 gram groenten per dag te eten en twee tot drie stukken fruit. Als men kijkt naar de hoeveelheid groenten en fruit die mensen per dag eten, valt hier nog heel veel winst te behalen. Deze voedingsstoffen bevatten veel water en in water oplosbare vitaminen. Ik adviseer mensen om minimaal een half bord groenten te eten per dag. Doordat groenten veel water bevatten, zorgen ze ook sneller voor een verzadigd gevoel.

Een verschil tussen fruit en groenten is dat er in fruit vaak ook enkelvoudige suikers zitten, genaamd fructose. Deze fructose kan snel opgenomen worden in het bloed. Doordat fruit ook veel vezels en water bevat remt dit de afgifte van insuline wat bij het eten van geraffineerde suikers wel sterk toeneemt. Toch valt fruit onder snelle suikers doordat het snel opgenomen wordt in het bloed. Dit is de reden dat men redelijk snel na het eten van fruit weer honger krijgt. Ik raad daarom aan om fruit te zien als een gezonde snack die men het beste kan nuttigen tussen de hoofdmaaltijden door. Het gaat hierbij wel om het eten van de hele vrucht, hier wordt het drinken van vruchtensap dus niet tot gerekend.

Lawrence Paintsil

Personal Training Paintsil Arnhem
Gewichtsconsulent

 

Nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws!



Openingstijden

Ma / Di / Wo / Do / Vr :

09:00u tot 11:00u en 18:00u tot 21:30u

Di & Za : Bootcamp

Zo 9:15u - 11:45u

Tijdens vakantie en feestdagen hebben 
wij aangepaste openingstijden.
Dit staat aangegeven op het lesrooster.